Followers

Wednesday, June 8, 2011

Kedah Ada Bijih Besi Sebagai Sumber Alam Terbaru



Bijih Besi Sumber Alam Terbaru Negeri Kedah - MB

ALOR SETAR: Kerajaan Negeri Kedah telah mengenalpasti beberapa kawasan di negeri ini yang kaya dengan bijih besi yang boleh dilombong sebagai sumber pendapatan baru.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, beberapa kawasan di daerah Kubang Pasu dan Kuala Muda dikenalpasti sebagai kaya dengan sumber ini.

Beliau menambah, beberapa buah syarikat perlombongan swasta telah menyatakan minat mereka untuk menjalankan aktiviti melombong secara komersil di kawasan tersebut.

"Kesemua syarikat berkenaan adalah syarikat tempatan dan kerajaan negeri masih berbincang mengenai pelan projek perlombongan tersebut," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Exco Kerajaan Negeri di sini, Rabu.

Dalam perkembangan lain, Azizan berkata, kerajaan negeri bercadang untuk membina landasan kereta api yang akan menghubungkan Kobah di Pendang ke Pulau Bunting.

Katanya, beberapa pelabur dari Kunming China telah menunjukkan minat untuk menjadikan Pulau Bunting sebagai pelabuhan untuk memindahkan produk mereka sebelum dieksport ke Afrika dan Australia. -mstar

Ulasan GB

Firman Allah:


"Kalau sekiranya penduduk negeri itu beriman dan bertaqwa, nescaya Kami (Allah) tumpahkan kepada mereka keberkatan dari langit dan bumi, tetapi mereka itu mendustakan, sebab itu Kami siksa mereka dengan sebab apa yang mereka usahakan (lakukan)" (surah" al-A'raaf ayat: 96)

2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.