Followers

Monday, February 28, 2011

Merlimau Tunggu Tarian Separuh Bogel Dari UMNO BN ??

Ramai penduduk Merlimau tertunggu-tunggu tarian separuh bogel dari UMNO BN yang sering diadakan di dalam pilihanraya raya kecil untuk mendapatkan sokongan masyarakat.

UMNO BN yang kerap mengadakan konsert dari wanita-wanita yang berpakaian separuh bogel semata-mata untuk menarik pengundi telah mereka lakukan di dalam pilihanraya-pilihanraya kecil di Bukit Gantang, Galas dan yang terbaru di Tenang.


"Tidak mustahil mereka akan buat konsert yang serupa di Merlimau dan Kerdau," kata seorang pengundi DUN Merlimau.

"Mereka sanggup lakukan apa saja untuk menarik pengundi, termasuk mengadakan konsert yang menjaja tubuh di dalam kempen merek," tambahnya.

Pada pilihanraya kecil Bukit Gantang satu ketika dahulu, seorang menteri kabinet, Datuk Zahid Hamidi dan calon BN, Ismail Saffian telah secara terang-terangan menyatakan sokongan kepada apa yang di percayai satu kebudayaan orang Cina dengan menyaksikan persembahan tarian panas oleh gadis-gadis separuh bogel dalam satu acara keramaian tajaan Barisan Nasional di Kampung Baru, Kuala Sepetang, Taiping.

“Sungguh menghairankan, jika itu yang dikatakan kebudayaan orang Cina, yang kami tahu penduduk di Kuala Sepetang selama ini hanya menganjurkan opera yang mana pelakun dan penarinya hanya menampakkan muka yang di makeupkan serta pakaian berwarna-warni yang labuh,” kata Pengarah Pilihanraya Pas P59 Bukit Gantang Asmuni ketika itu.

“Budaya bertaraf Bangsar, Kuala Lumpur yang mahu diperkenalkan kepada pengundi di perkampungan nelayan ini dilihat sebagai satu kejutan budaya yang terdesak oleh Unmo/BN untuk memancing undi di kawasan ini,” jelas beliau.

Hal yang sama berlaku di dalam PRK Tenang dimana Majlis Makan Malam 1Malaysia pada penghujung kempen PRK UMNO BN mengadakan konsert tarian separuh bogel di sana.

"Perbuatan UMNO-BN tersebut sunggguh menjijikkan. Sesiapa yang mengundi mereka bersubahat dengan perbuatan kotor yang mereka lakukan," tambahnya.








No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.