Followers

Saturday, October 30, 2010

ZALIM JUGA "KERAJAAN ALI RUSTAM NI YA ??"





MBMB ZALIM ROBOHKAN PAPANTANDA PUSAT ADUAN RAKYAT

30 October 2010 by BLOGMASTERS ·

Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB) bertindak dengan tidak bertamadun merobohkan papantanda Pusat Aduan Rakyat DUN Bukit Baru pada jam 2.45 petang tadi. Seramai kira-kira 30 penguatkuasa MBMB bagaikan samseng bertindak memotong kerangka papantanda tersebut menggunakan pemotongan gas.Mereka hanya mengambil masa kira-kira 10 minit merobohkan papantanda tersebut. Penyelia DUN Bukit Baru, Cikgu Yusof Wahab yang berada di tempat kejadian cuba menghalang tindakan rakus tersebut tetapi beliau telah dipegang oleh 3 orang penguatkuasa MBMB.

Tindakan tersebut jelas merupakan suatu tindakan zalim di mana mereka langsung tidak mahu berbincang dan menggunakan budi bicara sebelum mengambil tindakan merobohkan papantanda tersebut.

Selain dari merobohkan papantanda tersebut MBMB juga bertindak menggunting banner membantah perobohan surau dan tadika PASTI.

Penyelia DUN Bukit Baru dalam kenyataannya petang tadi kesal dengan tindakan zalim MBMB yang jelas bertindak atas kepentingan politik Umno/BN.

"PAS parti berdaftar dan kami sepatutnya bebas untuk memasang papantanda parti kami di premis kami sendiri, mengapa mereka bertindak begitu rakus seolah-olah kami rakyat kelas kedua".

"Kami tidak akan berganjak dan akan terus bersemangat mempertahankan hak dan syiar kami" tegas Cikgu Yusof Wahab.

1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.