Followers

Tuesday, September 14, 2010

PAKATAN RAKYAT SUDAH HAMPIR KE PUTRAJAYA !- Oleh: cucupakkasim


PRU-13,PR sudah satu kaki ke Putra Jaya

"PRU-13,tidak keterlaluan jika dikatakan yang kaki kanan PR (Pakatan Rakyat) sudah pun memijak Putra Jaya, dan hanya menunggu masa sahaja untuk melangkah dengan kaki kiri untuk duduk di Putra Jaya bila saja diumumkan PRU yang ke-13 nanti. (Mustapa Mohamad @ Tok Pa kita pun dah turun padang dan kata dah dekat dah nak PRU dan ahli-ahli umno tolong jangan gaduh sesama sendiri...)

Berdasarkan angka pendaftaran pengundi-pengundi baru yang telah dikeluarkan oleh SPR (Suruhanjaya Pilihan Raya) menunjukan 301,653 pengundi-pengundi baru telah pun berdaftar dan layak untuk mengundi pada PRU-13.

Dalam angka-angka yang ditunjukan itu, bak kata orang-orang tua 'sudah terang lagi bersuloh' dimana 169,850 atau 56% daripada 301,653 pengundi baru tadi telah didaftarkan melalui parti-parti politik. Kalau ditakdirkan yang 169,850 pengundi-pengundi baru ini merupakan penentu kejayaan parti yang bakal memerintah, sudah pasti lah satu kaki PR sudah memijak Putra Jaya kerana 107,037 daripada 169,850 pengundi-pengundi baru ini telah didaftarkan melalui kempen daftar undi oleh PR yang terdiri daripada DAP,PKR dan PAS.

Gurkah-gurkah politik di'port' pula memberitahu yang semua parti-parti politik tak kira PR atau BN membayar RM 1 untuk seorang pengundi baru yang didaftarkan kepada pembantu-pembantu mereka yang bekerja secara 'part-time' untuk mencari pengundi-pengundi baru untuk didaftarkan.

Gurkah-gurkah politik di'port' juga ingin mengingatkan umno/BN agar boleh melupakan hasrat mereka untuk mengambil semula Pulau Pinang daripada PR kerana hampir 40,000 pengundi-pengundi baru yang didaftarkan itu, 95% telah didaftarkan melalui PR.

2 comments:

  1. TAHNIAH, oleh mimpi di siang hari dan tahniah CINA PKAKATAN yg mendominasikan pentadbiran kuasa, melayu pakatan hisap kote iukt anwar menjubur tiap hari lg mengasyikkan, tahniah melayu pakatan krn menjadi tanah melayu menjadi tanah cina dan india. tahniah boleh dicepatkan lgai ker?

    ReplyDelete
  2. Memang pun..kamu ingat Malaysia kamu punya ke ? Melayu pun berasal dari Indonesia/Thailand semuanya, yang betul betul berasal dari Malaysia ini adalah ORANG ASLI...yang lainnya datang dari JAWA, MANDAILING, RAWA, PATTANI, SULEWASI, MINANG, dll..sama jugak dengan orang Cina dan India. Ini mamak pedukang Mahathir yang berasal dari Keralla, India disanjung2...dijilat jubur nya..sorry lah..ini MALAYSIA UNTUK SEMUA.. bukan untuk MELAYU YANG BERFIKIRAN SEMPIT MACAM KAMU.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.