Followers

Sunday, August 29, 2010

KEPADA PR SARAWAK : Pastikan Wanita Ini KALAH dalam Pilihanraya Negeri !!



TERKINI !!! WANITA INIKAH PENGGANTI LEGASI TAIB MAHMUD.....???

Di sebalik spekulasi mengenai "keengganan" Taib Mahmud berundur, rupa-rupanya sifir politik dalam negeri Sarawak pantas berubah!

Dalam kalangan pemikir dan penganalisis politik berkira-kira di manakah Sulaiman anaknya sendiri bertanding, ada satu nama muncul dan tidak disangka-sangka!

Walaupun Taib masih mahu Najib Altantuya memberinya "sepenggal" lagi, tetapi Najib berkeras agar muka baru mesti diketengahkan! Taib mesti berundur!!! Dan Najib tak mahu Sulaiman juga!!!

Dan hasil yang disenarai pendek, hanyalah nama Sulaiman dan seorang lagi ADUN popular dari Tanjung Manis. Bukan tak ada hubungan, rupanya sepupu Taib sendiri!

Norah Abdul Rahman sebenarnya yang akan mencatat sejarah sebagai Ketua Menteri Wanita pertama di Sarawak, bahkan di Malaysia!

Mengapa bukan Sulaiman? Kerana anaknya dirasakan masih perlu belajar "sepak terajang" politik Sarawak sebelum mengambil alih tugas dari Norah.

Maknanya, perlantikan Norah hanyalah untuk mempersiapkan Sulaiman untuk meneruskan "legasi Taib Mahmud" yang kedua dalam tempoh hampir setengah abad!

Pakatan Rakyat mesti pastikan Norah tewas di kubunya dan segala perancangan Taib Mahmud akan mati begitu saja!/Jalan Pulang 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.