Followers

Saturday, August 28, 2010

KENYATAAN "BANGGANG" SEORANG MUFTI !!


SB HARUSSANI MAHU ORANG ISLAM PERGI GEREJA UNTUK TERIMA BANTUAN?

Kalau Aku, apabila non Muslim datang ke surau dan masjid, aku berbangga. perkara yang paling penting aku usahakan adalah, supaya mereka semakin dekat dengan institusi Islam, seterusnya mereka semakin kenal dengan islam. apabila mereka kenal dengan islam, tidak mustahil mereka akan memeluk islam.

keadaan ini berbeda dengan SB Harussani. Dia berkata;

"POH 27 Ogos - Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria melahirkan kebimbangannya dengan kecenderungan pihak-pihak tertentu yang sanggup bertindak apa sahaja demi memperjuangkan ideologi politik masing-masing.

Katanya, perbuatan menjemput orang bukan Islam ke dalam surau atau masjid untuk tujuan memberi ceramah serta menyampaikan bantuan di dalam rumah Allah, jelas menunjukkan ketaksuban mereka terhadap perjuangan politik" [sila klik]

SB Harussani memandang, tindakan menjemput orang bukan Islam ke surau dan ke masjid untuk memberi ceramah dan menyampai bantuan sebagai sifat ketaassuban. Mungkin SB Harussani mahu orang islam pergi ke gereja, sekiranya seseorang YB yang tidak beragama Islam mahu menyampaikan bantuan kepada orang-orang islam itu?

Sekian

Wallahu 'Alam

Al-Bakistani

- Sri Indah [b] sg buloh28 ogos 2010 * 4:20 pagi




4 comments:

  1. Salam,

    Pasal ko bangsat sangat.
    Pasal ko bodoh sangat.
    Bukanlah maksud Dato' Mufti tu minta orang melayu gi gereja.tapai dah tak ada ker bantuan tu disalurkan kepada orang islam yang lain.
    dan lagi tidakkah boleh kalau nak bagi bantuan pun, ianya dibuat diluar.
    pasal sampai nak masuk ruang utama solat.

    Ko memang bangsat peringkat tertinggi.

    jangan jadi bodoh lebih hina dari haiwan.

    salam

    ReplyDelete
  2. Aku tak nak bela sape2. Tapi bagi aku masjid ke, surau ke adalah tempat dimana orang islam boleh menunjukkan keindahan dan keserdehanaan islam kepada org2 bukan islam yang datang melawat.

    Kalu penduduk @ khariah kat surau tu sendiri bleh menerima YB ni sebagai tetamu mereka, apa hak kita ngan si Mufti pro umno nak mengkritik mereka. Itu hak dan cara mereka nak mendekatkan ikatan antara manusia.

    Si YB aku tengok bagus jugak. Ada inisiatif nak amik hati orang islam. Dia bukan nak untung, bukannya ada liputan pun dari surat khabar. Tak macam YB umngok, baru bersahur ngan anak2 yatim, habis satu dunia tau..

    ReplyDelete
  3. Noshrullah:

    Kalu dasar pencacai umno, pencacai jugak. Diam je, toksah ckap byak2..

    Gi bace utusan meloya tu.. Naikkan semangat pencacai tu skit..

    ReplyDelete
  4. NOSHRULLAH :

    Memang dia nie makan TAIK UMNO - dari dulu kini dan selamanya - muka tak tahu MALU - PEMIMPIN UMNO KAYA RAYA MEROMPAK SELAMA 52 TAHUN - AWAK TU DAPAT APA - BANGSAT !

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.