Followers

Sunday, February 28, 2010

PARTI BARU GANTI umNO UNTUK MELAYU???

Isu bangsa adalah isu yang masih bersisa dalam hati sanubari melayu, Namun umNo bukanlah pertubuhan yang dipercayai lagi untuk membicarakan soal bangsa. umNO yang kini berwajah satu Ma;aysia tidak lagi dipercayai untuk menjuarai isu melayu.umNO kini lebih dilihat pengkhianat melayu.

umNO terpaksa menggunakan pertubuhan pemimpin recycle yang dipinggir sebelum ini. Pemimpin ini pula mengharapkan mereka akan dilihat kembali berperanan dan ada "upah" yang akan dibayar oleh Najib.Paling tidak upah itu ialah peruntukan persatuan yang sememangnya dibiayai umNO. Paling menonjol ialah bapak katak- Brahim ali. mereka hanya boleh hidup dengan nafas melayu yang ditakutkan dengan khayalan hantu bangsa lain yang merampas kuasa melayu.

KUALA LUMPUR, 27 Feb — Kira-kira 50 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) pagi tadi melancarkan penubuhan Majlis Perundingan NGO Melayu (MPP) di Kelab Sultan Sulaiman di ibu negara, tapak yang pernah membawa kepada kelahiran Umno lebih enam dekad lalu bagi melindungi kepentingan orang Melayu dan beragama Islam di negara ini.

Antara NGO yang menggerakan MPM ialah Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara (Perkasa), Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak), Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung, Persatuan Pemikir Profesional Melayu Malaysia dan Cuepacs.

Edaran maklumat media menyebut Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali yang juga Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas, Presiden Mubarak Tan Sri Abu Zahar Ujang dan Presiden Persatuan Pemikir Profesional Melayu Malaysia Professor Datuk Dr Kamaruddin Kachar yang juga bekas Ketua Pengarah BTN berucap pada majlis pelancaran itu.

Deklarasi watikah pelancaran MPM dibacakan oleh Presiden GPMS Jais Abd Karim dan disusuli dengan sesi dialog dengan para hadirin dan upacara memeterai watikah pengisytiharan oleh wakil-wakil NGO menganggotai majlis ini.

Mengenai latar belakang penubuhannya, kenyataan akhbar yang dikeluarkan pula menyebut “susulan beberapa perbincangan oleh beberapa pemimpin NGO Melayu, hasrat menubuhkan sebuah majlis perundingan untuk menggabungkan seberapa banyak NGO Melayu yang prihatin terhadap perkembangan terkini yang dihadapi oleh orang Melayu (muncul).”

Lagak gaya gerakan mereka seumpama sejarah penubuhan umNO dulu kononnya. apakah mereka ini diharap menubuhkan satu parti yang kemudiannya bergabung dengan BN bagi menggantikan peranan umNO sebagai parti melayu?? segalaa berkemungkinan kerana umNO akan melakukan apa sahaja bagi mengelakkan melayu meninggalkan mereka. Mereka pernah melakukan begitu dengan menubuhkan BERSEKUTU yang hanya hidup selama 3 tahun bagi menghalang penghijrahan melayu kepada PBS di Sabah dalam pilihanraya 1998.

Apa yang menghairankan ialah penglibatan CEUPACS dalam gabungan itu. Apakah presiden CEUPACS hari ini sememangnya kuda tunggangan kerajaan? patutle perjuangan kakitangan kerajaan tidak kemana. Presiden inilah yang tunjuk baik satu ketika dulu yang tidak menuntut bonus dari kerajaan. Setelah kakitangan kerajaan mengamuk... barulah dia mengeluarkan kenyataan minta bonus...setelah hampir seminggu bajet dibentangkan...


apapun kita nantikan lakonan pemimpin recycle ini .... sejauh mana mereka berlakon dan sejauh mana pula mereka diguna pakai oleh umNO.... akhirnya mereka pasti akan jadi sampah hanyut

1 comment:

  1. Pada saya itu hanya pelampung sementara untuk menyelamatkan UMNO dari terus tenggelam. matermindnya tentulah individu-individu yang hampir dengan Pemimpin UMNO yang semakin kelemasan. Dan sudah terang Dana pembiyaan Pertubuhan baru ini datangnya dari UMNO.

    Cuma yang agak terencat ialah bila Sikodok dari Pasir dan Cuepacs duduk di kalangan komiti itu. Bila masa pula Ahli Cuepacs memberikan persetujuan.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.