Followers

Tuesday, December 29, 2009

Setiausaha Nik Aziz akan dipecat?

Kelantan masih jauh daripada penyelesaian krisis yang berlarutan sejak dua bulan lalu apabila menteri besarnya diura-ura bercadang memecat setiausaha politiknya Anual Bakhri Haron.

Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berdepan satu demi satu masalah selepas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK), yang diterajui menantunya Abdul Ariffahmi Ab Rahman.


Tokoh PAS itu juga berdepan dengan isu tajaan haji kepada dirinya dan anggota keluarganya sehingga mencecah ratusan ribu ringgit tetapi tidak diterima tajaan tersebut selepas muncul kontroversi di media.


Usaha mendapatkan ulasan Anual Bakhri, bekas pegawai tadbir dan diplomatik (PTD) itu yang telah berkhidmat genap sedekad dengan Nik Abdul Aziz, setakat ini belum berjaya.


Satu blog yang sering mengulas isu parti itu Penarik Beca menyebut khidmat pegawai Nik Abdul Aziz bakal berakhir pada 1 Januari ini - alasannya Anual Bakhri dekat dengan Datuk Husam Musa.


Sementara satu sumber penulis blog lain memberitahu Malaysiakini tengah hari ini, Anual Bakhri sendiri belum mengetahui nasibnya sewaktu berhubung dengan sumber itu semalam.


"Jadual saya tidak ada perubahan sehingga tahun depan. Tok Guru (Nik Abdul Aziz) tidak beri isyarat apa-apa, dan saya kerja macam biasa," sumber itu
memetik perbualannya dengan Annual Bakhri.


Ura-ura tersebut "tersebar dahulu di luar Kelantan, barulah diketahui orang Kelantan", tambah sumber.


sumber: malaysiakini

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.