Wednesday, September 28, 2011

Jurublog UMCO Bikin Malu Orang TAIPING

Kisah hujah tahap "budak tidak sekolah" seorang jurublog UMCO sudah menjadi lawak jenaka di FB. Sejak blog Cenangau memaparkan hujahnya bagi menjawab suatu isu (sila lihat screen shot di atas), banyak orang termasuk DCM hairan bagaimana jurublog itu dikatakan menjadi orang penting pejuang siber UMCO di Perak. Adakah hujah ini membolehkannya menerima imbuhan yang lumayan?

Bacalah hujahnya, anda mahu gelak, terpulang!


Tuesday, September 27, 2011

Ustaz Azhar Idrus - ustaz bodoh?
Sebelum ada yang belasah aku, dukacita dimaklumkan bukan aku yang kata macam tu, aku cuma pinjam tajuk posting sorang blogger penchachai pandy kutty Umno.

Rupa posting dia macam gambar kat sebelah ni.


Aku sebenarnya berminat nak tengok apa hujjah blogger Umno ni kata Ust popular ni bodoh, pasai tu la aku bukak blog dia. Rupa-rupanya bukan tahap hujjah bodoh lagi dah, tapi tahap hujjah BANGANG.


Ustaz bodoh ini pandai kutuk Najib tetapi dia lupa bahawa Pas menjunjung Nik Aziz, Nik dilabelkan sebagai tuan guru, Pas juga mengangkat Anwar takut akan Anwar dan takut akan Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng... - Taipingmali.


Aku tak kenai sebenarnya sapa blogger Taipingmali ni. Cumanya Matsamankati pernah tulis:


Sejumlah peruntukan yang besar telah dijanjikan supaya blog-blog pro-Umno menguasai alam siber. Setiap blogger diberi elaun bulanan sebanyak RM2,500.00. Penyelaras untuk negeri Perak ialah Cikgu Najimy…blogger Taiping Mali. - Malaysiatimes.


Malang la anak sapa ada cikgu yang sanggup guna hujjah bangang macam tu.


Mungkin ayat kat bawah ni boleh menggambarkan tahap pemikiran dan kefahaman blogger Umno sorang ni.


Halalkah mereka menggunakan jalanraya yang dibina oleh perancangan Umno untuk kemudahan rakyat.


Halalkan ubat-ubat dari pada klinik dan hospital yang telah dirancangkan oleh Umno Bn untuk memberikan perkhidmatan dan menjaga kesihatan rakyat - Taipingmali.


Kesian sungguh la kat Zambry bayar mahal-mahal untuk blogger tahap pemikiran macam ni. Teringin jugak aku nak tengok macamana rupa blogger Taiping Mali ni. Blogger Bijan janji nak bagi kat aku gambar Taiping Mali ni sampai hari ni tak bagi-bagi lagi pun.


Aku rasa ramai yang nak kenai blogger TaipingMali termasuk penyokong Umno yang berminat nak jadi Cybertrooper Umno. Mana tau ada peluang dapat RM2,500.00 sebulan.


Hasil bantuan PakcikGoogle aku jumpa gambar macam kat sebelah ni kat sini. Betul ka dak TaipingMali ada dalam gambar tu tak pasti pulak aku tapi takkan Azam nak tipu pulak kut.


source:
http://cenangau.blogspot.com/2011/09/ustaz-azhar-idrus-ustaz-bodoh.html#ixzz1ZFT7aA7N

Perihal Duit RM80 Ribu Parpukari & Identiti Jurublog Taiping Mali

Share


Untuk bacaan anda, untuk pengetahuan anda, untuk penilaian anda.


Saya petik:


[MT] Akhirnya…terbongkar juga skandal Parpukari. Kalau dulu dia begitu seronok menghentam Topeng Perak yang digelarnya sebagai blogger belaan Husam Musa..sekarang giliran Parpukari pulak untuk digelar blogger belaan Zambry Kadir.


Sejak dua hari sudah, skandal Parpukari menjadi hits, yang mana pendedahan dibuat oleh Edyes. (sepanjang yang aku baca). Parpukari dikatakan mendapat RM80,000 sebulan. untuk memblog. Betul ka tuduhan Edyes terhadap Parpukari?


Aku tau benda ni lama dah dan dah lupa bila. Sekitar selepas Pemilihan PKR. Masa tu aku buat surat cuti untuk berehat dari PKR dan dalam masa itu juga aku ditawarkan untuk menjadi blogger hantu untuk Umno. Mungkin Wan Larut boleh confirm masa offer untuk mencari blogger Umno tu.


Sejumlah peruntukan yang besar telah dijanjikan supaya blog-blog pro-Umno menguasai alam siber. Setiap blogger diberi elaun bulanan sebanyak RM2,500.00. Penyelaras untuk negeri Perak ialah Cikgu Najimy…blogger Taiping Mali.


Kalau tuduhan mengatakan Parpukari menerima RM80,000 sebulan, yang tu aku tak setuju…walaupun dia sebelah sana. Tapi kalau Parpukari bertindak sebagai penyelaras dan duit itu adalah untuk elaun bloggers dalam jaringannya, yang tu aku setuju. Dan kalau aku la Parpukari, aku tak akan marah sebab bagi aku, itulah kos untuk menguasai alam siber. Bagi akau…fair. Kalau bagi seorang RM2,500.00 sebagai elaun untuk nak maintain blog..aku rasa adil.


Aku bagi tau beberapa pemimpin PR tentang perancangan ini..tapi macam biasa, pemimpin PR buat tak tau. Kecuali PKR Selangor yang menubuhkan cybertrooper sendiri. Dan aku juga tau blog mana yang dibayar oleh PKR!! so, apakah kalau Parpukari terima duit, itu dianggap tidak bermoral tapi kalau kita terima duit, tak salah?


Ok..yang tu boleh dibincangkan kemudian, tapi kali ini biarlah aku cerita sikit tentang Parpukari. tolong promote dia sikit. Lagipun dia sekarang dah mula nak hentam Najib.


Mula-mula kita tengok printscreen dari blog Umnoreform.


Aku cuma nak tolong Anuar Mohd Nor merungkai jaringan yang cukup menarik ini. Anuar pun member aku jugak.


Raja Ahmad Zainudin ialah ahli Parlimen Larut..orang Perak.

Zambry Kadir adalah Menteri Besar Perak.
Akmar Hashim ialah Setiausaha Akhbar Najib.
Ainun mohamad pula adalah Setiausaha Akhbar Muhyidin.
Parpukari adalah orang Perak.

So, kita boleh katakan skandal ini sebagai Perakgate. ha.ha. -MSK

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.