Followers

Saturday, December 4, 2010

Tahniah Umngok ! Tiada Pilihan Lagi, Melainkan Jatuhkan Kerajaan Penindas Rakyat !


Apa lagi agaknya pilihan yang rakyat terbanyak ada selain dari jatuhkan saja kerajaan penindas rakyat... Umno-BN dari takhta kuasa. Apa lagi dolak dalik kerajaan korup Umno-BN yang mahu disuapkan pada rakyat bagi menghalalkan rampokan duit poket rakyat marhaen di negara tercinta ini.

Nahhh... ini lah balasan yang rakyat dapat hasil dari kepercayaan yang telah rakyat berikan pada kerajaan Umno-BN pada PRU ke12 yang lalu. Ini saja habuan yang Mak Cik dan Pak Cik felda dapat hasil dari bertungkus lumus menang Umno-BN dalam pilihanraya umum yang lalu.

Kenaikan 4-dalam-1 menyaksikan dimana harga petrol, diesel, gas, gula naik lagi, sesuatu yang begitu sinonim dengan Umngok APCO ini, iaitu BN = Barang Naik.

Harga petrol RON95, diesel, Petroleum Gas Cecair (LPG) dan gula naik mulai tengah malam ini. Ia berikutan keputusan kerajaan menyelaraskan kadar subsidi. Petrol RON95, dinaikkan 5 sen menjadikan RM1.90 seliter. Dua hari lalu, petrol RON 97 naik sebanyak 15 sen kepada RM2.30 seliter. Kenaikan itu berikutan perubahan harga pasaran yang diapungkan sejak Julai lalu.

Harga diesel turut naik 5 sen menjadikannya RM1.80 seliter manakala gas LPG juga naik 5 sen menjadikan harganya RM1.90 sekilogram. Harga gula pula naik 20 sen menjadikan harganya RM2.10 sekilogram. Semua harga baru berkuatkuasa pada jam 12.01 pagi esok. Ia didedahkan pada taklimat kepada editor di Putrajaya oleh Unit Pengurusan Prestasi dan Perlaksanaan (PEMANDU).

Tahniah orang orang Umno semoga korang semua Bongok sebongok Umngokk...

sumber : shalehudin

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.