Tuesday, November 2, 2010

Najib to Mahathir "I had no problems with her size... !!!




Hishamuddin Rais aka Tukar Tuib selalu kata Rosmah Mansur aka Bik Mama sebagai perempuan 'oversize'/ gemuk. Samada benar atau tidak Bik Mama oversize, hanya Najib yang tau dengan tepat size brape daging dalam branya

Ditanya tentang kritikan terhadap calon PAS di Galas, Dr Zulkefli Mohamed yang dikatakan tidak dapat berkhidmat dengan baik kepada rakyat kerana gemuk, Dr Mahathir berkata keadaan fizikal bukan perkaranya. "Saya tidak fikir berat badannya sesuatu yang perlu kita ambil kira" Mahathir bercakap kepada pemberita selepas menyampaikan ucaptama pada Persidangan Dunia Pertama Mengenai Riba di Kuala Lumpur hari ini.

Satu perkara yang Hishamuddin Rais tidak tau tetapi Mahathir tau sebab mungkin Najib dah bisik pada Mahathir... "I had no problems with her size... She's a good suc#er!!"

Ditanya pandangannya berhubung Program Transformasi Ekonomi (ETP) yang dipacu oleh sektor swasta, Dr Mahathir berkata ia tidak seharusnya diserahkan semata-matanya kepada mereka kerana matlamat sektor swasta adalah hanya untuk mendapatkan keuntungan.

"Pasaran bebas adalah umpama agama iaitu tidak ada sesiapa yang boleh mempersoalkannya, meskipun ia gagal.

"(Sektor swasta) akan mewujudkan pelbagai dana bagi mengelakkan pelbagai halangan dan kecuali kerajaan memantau ini dan mengehadkan peranan sektor swasta, mereka akan cuba melarikan diri daripada peraturan,” kata Dr Mahathir.

Sepanjang 22 tahun pemerintahanya, beliau banyak menswastakan projek-projek kerajaan dengan dakwaan 'kerjaan tahu apa yang terbaik', tetapi berkesudahan dengan kerugian berbillion wang rakyat yang diamanahkan kepada kepada Umno/BN.

Antara projek pengswastaan yang melingkupkan beratus billion wang rakyat oleh kerajaan Umno/BN semasa zaman Mahathir adalah projek keluli di Kertih dan Bakun Dam di Sarawak. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.