Tuesday, February 2, 2010

Sensasi: Saiful Bukhari Gembira Kononnya Hari Kebenaran - pahangdailyonline

KUALA LUMPUR, 2 Feb [5.49 pm] - Mangsa fitnah liwat Mohd. Saiful Azlan Bukhari (foto) berkata, beliau sangat gembira kerana setelah lebih setahun menunggu, akhirnya mendapat peluang untuk memberi keterangan dalam mahkamah. Beliau berkata, perasaannya tenang tanpa apa-apa tekanan.

Beliau yakin perbicaraan kes liwat yang dihadapi bekas majikannya yang juga Ketua Pembangkang itu dapat berjalan dengan lancar selepas ini. Katanya, beliau berada di mahkamah sejak 8 pagi bersama bapanya, Azlan Mohd Lazim dan peguam Zamri Idrus, yang menjadi peguam pemerhati bagi pihak Mohd. Saiful. Ditanya mengenai kemungkinan kes perbicaraan liwat tersebut ditangguhkan sekali lagi, Mohd.


Saiful berkata, segalanya bergantung kepada keputusan mahkamah. Pagi esok, pihak pembelaan bagi kes liwat Anwar akan bertemu dengan Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Alauddin Mohd. Sheriff di Putrajaya bagi memohon tarikh awal semakan terhadap keputusan Mahkamah Persekutuan Jumaat lalu.


Saiful memang gembira kerana namanya tersohor seantero dunia gara-gara mengaku diliwat Anwar. Beliau gembira kerana mahu membuktikan bahawa dirinya memang tekah diliwat Anwar biar pun doktor pakar gagal mengesan dan membuktikan perbuatan itu berlaku.


Saiful juga gembira kerana segala bukti telah direkacipta oleh pihak terbabit dalam usaha untuk membantu beliau menang sandiwara ini dan berjaya mengondol hadiah wang tunai jutaan ringgit seperti yang dijanjikan. Beliau langsung tidak malu pada diri sendiri atau orang disekelilingnya. Bagi beliau, amat bertuah kerana menjadi mangsa liwat seorang pemimpin negara seperti Anwar.


Lantaran itulah beliau tidak habis-habis berdoa agar tuduhan itu benar belaka. Inilah manusia yang paling aneh di dunia ini, tapi hairan pihak polis dan mahkamah boleh pula menerima laporan mulut seorang anak muda seperti ini. Bayangkang kiranya ia berlaku kepada orang lain?].

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.