Saturday, January 3, 2015

The $2.25 billion dollar reason for the mysterious plane disappearances: Insurance Scam 101

 

Saya telah dalam industri insurans untuk beberapa tahun, dan saya menjadi sangat yakin bahawa Malaysia Airlines (MA) / AirAsia sedang berjalan penipuan insurans besar-besaran. 

Misteri baru-baru AirAsia menambah kepercayaan kepada teori ini dan pautan bekerjasama pihak (Kemaskini: sekarang mereka telah menemui beberapa bangkai, jadi kita akan mempunyai untuk menilai kemungkinan yang berbeza seperti penyiasatan itu berterusan). 

Saya percaya ada cara (syarikat-syarikat dan orang yang mempunyai sejarah yang teduh) dan motif (wang) untuk berbuat demikian.

Mari kita lihat beberapa fakta yang digariskan oleh artikel baru-baru ini:

Sebelum bencana, Malaysia Airlines telah berada dalam lubang kewangan dalam. "Pada tahun 2013, Malaysia Airlines merupakan salah satu daripada beberapa syarikat penerbangan yang tidak menguntungkan di dunia". 


Syarikat penerbangan itu telah kehilangan wang lebih daripada tiga tahun, dilanda oleh kos yang tinggi, percambahan baru terbang yang tidak menguntungkan dalam rangkaiannya, dan dua pesaing kos rendah di lapangan terbang rumah di Kuala Lumpur. Anda boleh menganggap terdapat keperluan terdesak untuk kemasukan tunai. 

Argubly mereka memerlukan lebih daripada mana-mana syarikat penerbangan syarikat penerbangan lain di dunia.
MA dimiliki sebahagiannya oleh kerajaan negara mereka. Untuk lebih spesifik, MA dimiliki oleh syarikat induk, Sistem Penerbangan Malaysia, yang dimiliki oleh dana kekayaan berdaulat kerajaan Khazanah Nasional. 


MA tindak balas kerajaan carian telah ganjil, banyak laporan berita yang bercanggah dan naratif, dan tindak balas kerajaan seolah-olah hampir determental. 

Anda boleh menganggap ejen kerajaan mempunyai motif kewangan untuk bekerjasama dalam skim penipuan insurans.
Berikut adalah kicker..Malaysia Airlines mempunyai dasar liabiliti yang luas melalui Allianz dari Jerman. 


Had ialah "yang lebih tinggi daripada biasa" dan pergi ke 2250000000 $ untuk setiap kemalangan. Willis Group Holdings adalah broker untuk polisi. 

Perlu disebutkan: Adakah anda tahu bahawa ALLIANZ adalah salah satu syarikat insurans untuk Menara Dagangan Dunia? Willis Group Holdings juga merupakan broker untuk polisi yang dibayar pada Larry Silverstein WTC!

Malaysia Airlines juga mempunyai "risiko perang" dasar yang berasingan ditulis oleh Kumpulan Pengunderaitan Atrium, yang akan dibayar dengan segera untuk Penerbangan 17, akibat bencana Ukraine. Terdapat laporan yang tidak disahkan bahawa pesawat telah diinsuranskan selama lebih $ 97000000 dolar.


Nampaknya buruk bagi syarikat insurans, Allianz? Tidak seburuk yang ia akan kelihatan. Allianz adalah syarikat insurans yang ke-3 terbesar di dunia dan "Allianz sendiri mempunyai hanya 9 peratus daripada pendedahan, setelah berkongsi dengan yang lain penaja jamin yang lain". 


Juga, tuntutan itu 370 telah terbelah antara dasar liabiliti risiko peperangan dan dasar yang luas kerana tidak ada jawapan yang pasti tentang apa yang sebenarnya berlaku. Oleh itu, tidak ada kumpulan wang telah mengambil pada beban penuh kerugian. 

Realistik, ia akan menjadi mungkin untuk seluruh lembaga Allianz sebagai bersubahat. 9% tuntutan kerugian masih banyak wang. Jika ia adalah penipuan kewangan, ia lebih berkemungkinan bahawa beberapa penyangak pekerja / ejen Allianz akan melindungi dan melaksanakan penipuan.

Penerbangan AirAsia: Sama seperti syarikat insurans MA, ALLIANZ. Sangat mudah untuk bekerja dengan pekerja sama / ejen dalam perjanjian itu. Juga, AirAsia dan MA bersetuju untuk pertukaran saham pada bulan Ogos 2011, maka mereka adalah sangat dekat dari segi kewangan juga.


Aktiviti luar biasa: AirIndia, sebuah syarikat ahli, telah menginsuranskan pesawat mendalam dan daripada komisen (lihat rujukan di bawah). 


Ini telah membantah dengan kesatuan juruterbang mereka. Juga, MA mempunyai "tuntutan luar biasa pada tahun 2000 bagi jumlah kerugian daripada Airbus A330 dalam arah yang bertentangan di laluan yang sama seperti Flight 370." 

Dalam kes itu, kanister sebuah misteri penghantaran Cina ditakdirkan untuk Iran memecahkan terbuka berhampiran berakhir sebuah perjalanan dari Beijing ke Kuala Lumpur dan mula bocor, yang mengeluarkan bau yang mendorong kapten untuk menjalankan pendaratan cemas selepas pemindahan semua 266 orang di atas kapal. 

Pesawat itu telah disemadikan berhampiran dengan lapangan terbang dan tuntutan sebanyak kira-kira 90 juta telah dibayar.

Pemilik AirAsia, Tony Fernandes, seorang usahawan dan pemilik perniagaan banyak, juga dijual kelantangan yang tinggi saham hari perniagaan insurans perjalanan sebelum kehilangan kapal terbang. Encik Fernandes AirAsia dibeli kira-kira 29 sen pada September 8, 2001.


Ketua Polis Malaysia tidak menolak kemungkinan, dan telah secara terbuka mengakui bahawa dia masih mencari meninjau kemungkinan penipuan insurans.


Willis Holdings, broker insurans, telah terlibat dengan banyak aktiviti jenayah pada masa lalu. Syarikat itu sendiri, atau pekerja dalam organisasi, pasti seolah-olah mengalami penjenayah, "Willis Group Holdings juga telah dituduh membantu Stanfords 7 bilion dolar skim Ponzi." Pautan di bawah.




End Justice

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.