Followers

Monday, November 30, 2015

Khairuddin sudah insaf Faiz Zainudin


azizah-khairuddin

Pengalaman ditahan dalam penjara mungkin telah menyedarkan Khairuddin Abu Hassan apabila mendesak kerajaan membebaskan Anwar Ibrahim.

KUALA LUMPUR: Bekas Naib Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan mungkin sudah insaf apabila menggesa kerajaan membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim dari penjara.

Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, pengalaman merasai sendiri penderitaan di dalam penjara mungkin telah menjadikan Khairuddin insaf dan memahami penderitaan yang ditanggung Anwar di penjara.

“Bila kena tahan (lokap), kena denggi mungkin beliau (Khairuddin) sudah insaf,” katanya kepada pemberita di Lobi Parlimen pada Isnin.

Mengulas lanjut, Azizah tetap dengan pendirian beliau sebelum ini bahawa Anwar tidak bersalah dan perlu dibebaskan.

“Anwar tidak bersalah sepatutnya dibebaskan, berilah keadilan bukan sahaja pada Anwar dan Keadilan untuk warga negara Malaysia termasuk mereka yang dikenakan SOSMA. Pendakwaan terpilih tidak sepatutnya terjadi,” katanya.

Baru-baru ini, Khairuddin menggesa kerajaan membebaskan Anwar daripada tahanan penjara kerana tiba masanya Anwar menyemarakkan lagi landskap serta senario politik tanah air.


FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.