Followers

Monday, August 24, 2015

Selfie Sambil Seluk Kemaluan Pesakit, Identiti Doktor Sudah Dikenal Pasti


Zar Ali's photo.

Kuala Lumpur: Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) akan menyiasat dan mengambil tindakan terhadap pengamal perubatan yang bertindak mengambil foto 'selfie' ketika pesakit wanita dalam posisi terkangkang hingga mencetuskan kemarahan orang ramai sejak semalam.

Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Noor Hisham Abdullah berkata, kejadian itu masih dalam siasatan dan tindakan serta-merta akan diambil kepada pengamal perubatan itu jika dakwaan berkenaan didapati benar.

"Kita sudah kenal pasti hospital dan pegawai perubatan terbabit, tindakan tegas akan diambil selepas selesai siasatan," katanya dalam satu komen di laman sosial Facebook.

Sejak semalam, sekeping gambar yang memaparkan seorang doktor menunjukkan isyarat ‘peace’ sambil merakam gambar wanita yang ketika itu dalam posisi terkangkang menjadi viral di laman sosial sehingga mengundang kemarahan orang ramai.

Gambar itu menyebabkan orang ramai berang dan menuntut Kementerian Kesihatan mengambil tindakan segera berikutan tindakan itu memalukan pesakit berkenaan. -Harian

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.