Followers

Tuesday, August 25, 2015

Jika Anwar PM ...

DAP tetap dengan ikrar mereka mahukan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri.

DAP serta gabungan pembangkang yang akan terus menyokong Anwar sebagai bakal Perdana Menteri bagi pilihanraya umum ke-14 akan datang.

Jika Anwar yang menjadi PM Malaysia sekarang, negara tidak akan dilanda krisis politik, ekonomi dan kepimpinan seperti yang berlaku pada masa ini.
6 bencana yangberlaku sekarang dijamin tidak akan menimpa Malaysia berlaku jika Anwar adalah Perdana Menteri.

1) tidak akan berlaku krisis 1MDB yang mana sejak lima tahun lalu telah menghakis keyakinan ekonomi nasional dan antarabangsa serta iklim pelaburan di Malaysia.

2) tidak akan berlaku skandal wang RM2.6 bilion dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri, sama ada daripada 1MDB atau sumber lain, kerana Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 dengan jelas mentakrifkan “derma” sebagai satu bentuk suapan rasuah untuk mendapat balasan kecuali dibuktikan sebaliknya.

3) tidak akan wujud Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang telah membebankan rakyat, peniaga kecil dan usahawan yang sehingga ada yang terpaksa tutup kedai.

4) keyakinan ekonomi tidak akan merudum sehingga menjatuhkan nilai ringgit kepada tahap paling lemah sejak 1998.

5) krisis ekonomi tidak akan jatuh teruk di mana rizab pertukaran asing Malaysia telah merudum di bawah USD100 bilion (RM392 bilion) untuk kali pertama sejak 2010.

6) kerajaan dan negara tidak akan retak teruk dan berpecah-belah di mana rakyat dan warga dunia telah menyaksikan “kegilaan sembilan hari di Putrajaya” di mana “perang” telah berlaku di antara polis dan SPRM.

Rakyat dan negara rugi kerana Anwar bukan PM, sebaliknya beliau terpaksa meringkuk di dalam Penjara Sungai Buloh.

Pelbagai usaha,termasuk reformasi melawan korupsi, menghidupkan pentadbiran berasaskan undang-undang, memastikan kebebasan dan integriti institusi nasional, menyokong media bebas, mengukuhkan pentadbiran baik, perlu dilaksanakan bagi memulihkan reputasi Malaysia.
dollah yankee - Tetap anggap Anwar sebagai 'Sivaji The Boss'


Posted by dollahyankee

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.