Followers

Saturday, November 30, 2013

Apa punya 'silap mata' Anuar, Azmin dan Khalid ni?.....tak pe, PRU14 lambat lagi kan

 


Blog ini dulu beri tabik spring pada TS Khalid yang pulang balik duit bonus 'ribu-riban' keuntungan PKNS.

Blog ini juga mendahului pimpinan tertinggi PAS mengsyorkan TS Khalid ni jadi Menteri Besar selepas PRU13 walaupun ikut buku politik mana sekalipun parti yang menang majoriti (walau pun 1 kerusi) akan angkat sumpah jadi MB memandangkan prestasi beliau yang cemerlang dalam urus tadbir Selangor.

Beliau banyak dipuji kerana belanja ikut keperluan walaupun rezab cash mencecah RM2.0 billion lebih.

Sekarang bukan nak kata TS Khalid udah tak bagus tapi menaikkan elaun Adun, EXCO, Speaker dan MB 'melambung' tinggi amat mengejutkan.

Betul Wakil Rakyat banyak habis duit untuk rakyat.....tapi ada orang cadangkan kenapa tak naikkan wang peruntukan wakil rakyat dari RM500,000 kepada yang sepatutnya?

Sekarang bila rakyat sudah bising, Anwar dan Azmin sudah nampak kalut, namun TS tetap ber'tegas' dengan keputusan Dewan. TS Khalid kata sapa tak setuju dengan kenaikan bolehlah sumbang kepada badan kebajikan.

Anwar terpaksalah 'reka' satu 'silap mata'......pulangkan 20% dari kenaikan elaun yang bersamaan lebih kurang RM1000.00 kepada tabung persekolahan.

Kalau boleh suap nasi kemulut ikut depan kenapa bersusahpayah melengkar tangan ikut belakan kepala untuk suap ke mulut yang sama?
 
al-brangionline:

Blog ini tetap anggap ini satu 'blunder' dari TS Khalid.

p/s Tak payah tunggu banyak 'blunder' untuk sesuatu negeri 'tumbang'......cukuplah sekadar 5 'blunder'......tak pe masih ada 4 lagi.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.